Modroocí sourozenci

Zaparkoval před velikou dřevěnou branou - vstupem do areálu statku, kde se svatba odehrávala. Zvenku nebylo poznat, jaká sláva se za hnědými vraty bude udávat, ale i přes to na mě po tom, co mi otevřel dveře spolujezdce, dýchla spolu s čistým vesnickým vzduchem taková zvláštní atmosféra.
》Předchozí díl《

Vystoupila jsem s Tomášovou pomocí z jeho vysokého černého BMW, o kterém jsem mu zpočátku nechtěla věřit, že je opravdu jeho, a přijala rámě. Prošli jsme spolu branou a nechali se uvést svatební koordinátorkou ke stolům, u kterých jsme vyhledali naše jména a odložili si věci. Představil mě několika svým přátelům, jejichž jména jsem téměř okamžitě zapomněla, svým rodičům, nevěstě a ženichovi. Všem mě představoval jako svůj dnešní doprovod, stále jsem mu totiž nedala odpověď na to, zda dnešní večer je naším prvním rande či nikoliv. A mně to takhle vyhovovalo.

"Pojď, támhle je ségra, představím vás, sedí vedle nás u stolu," položil mi dlaň na bedra a nasměroval mě potřebným směrem. Když jsme dorazili k jeho sestře, zarazila jsem se. Tu štíhlou brunetku s výraznými lícními kostmi a rudými rty jsem už někde viděla. "Lee, moje ségra Natálie, Naty, tohle je Lee."

Podala mi štíhlou ruku s dlouhými prsty posetými drobnými kérami a usmála se na mě. Prohodili jsme spolu pár slov, na která jsem se nedokázala soustředit, snažila jsem se z paměti vytáhnout, kde jsem ji viděla. Olivově zelené šaty splývaly po jejím těle a zvýrazňovaly její už tak dokonalé křivky. 

"Kde máš to svoje garde, kvůli kterému jsi mi dala košem?" zasmál se Tomáš a lehce se mě dotknul mezi lopatkami na znamení, že je rád, že nakonec přišel se mnou.

Natálie se rozhlédla, a její pohled padl na přicházejícího muže. Na téhož chlapa padl v té samé chvíli i můj pohled a mně se podlomila kolena. V milisekundě jsem věděla, odkud ji znám. Zhoupnul se mi žaludek a instinktivně jsem o krok ustoupila. "Támhle jde, pomáhal s něčím svědkovi s ženichem," řekla, v hlase jí zněl úsměv. Zvedla ruku a zamávala na něj. "Lee, Tome, tohle je Marty," představila ho, když dorazil, a lehce ho políbila na ústa.

Stála jsem jak opařená, nohy ztrácely na vysokých podpatcích stabilitu a přes vlastní tep jsem přestávala vnímat hovory okolo mě. Tomáš si všiml mého náhlého rozpoložení a vzal mě kolem pasu. Něžně a nenápadně mě podpíral pevnou paží. "Půjdeme si dát něco k baru?" otočil se na mě s otázkou a já jen vděčně přikývla. Přijala jsem nabízené rámě a nechala se odvést do bezpečné vzdálenosti od toho dokonalého párečku. Objednali jsme si každý skleničku vína a šli se posadit stranou od lidí, kousek od oltáře, kde se měl za pár minut skládat slib. "Co se stalo?" Vysvětlila jsem Tomášovi, že Marty je můj bývalý, a potom jsem ho musela několikrát ujistit, že je to vážně v pohodě, že to zvládnu, byl to pouze prvotní šok, protože tohle jsem opravdu nečekala. O Natálii jsem se mu nezmínila.

Celý obřad jsem měla jak v mlze. Jediné, co jsem dokázala vnímat, byl opodál stojící Marty, kterému to neskutečně slušelo v na míru šitých kalhotách a košili, s kšandami a olivově zelenou kravatou ladící s šaty jeho nádherné kamarádky, se kterou mě podvedl, a jejich údajně nezávazný sex s ní ukončil náš vztah. Několikrát zachytil můj pohled, ve kterém jsem nedokázala najít jediný konkrétní pocit, žádnou myšlenku. Vadilo mi, že tady je s ní, štvalo mě, že se mi už asi čtyři týdny neozval.

Usadili jsme se ke svatební hostině. Má židle byla hned vedle té Martyho. Tom mi sice nabízel, že se můžeme prohodit, ale odmítla jsem. Na to jsem byla příliš hrdá. A navíc Marty nebyl tím hlavním problémem. Tím byl fakt, že sem přišel jako doprovod ženy, se kterou - jak mi tvrdil - neměl žádný jiný vztah, než jako s kamarádkou na sex. Po hlavním chodu, když jsme čekali na rozkrojení dortu, se ke mně Marty naklonil. "Lee, mohli bychom si potom někde v soukromí promluvit?" Lehce jsem pootočila hlavou, abych mu viděla do obličeje, ale bylo zjevné, že na odpověď nečeká a ne nebere jako odpověď.

Konečně skončila večeře a spustila se volná zábava. DJ pouštěl parádní hitovky, na které tancoval snad každý, pouze s drobnými přestávkami na bar nebo cigáro v povzdálí. Bavila jsem se s Tomem a pár dalšími jeho kamarády, kteří si mě střídali na parketě a zjevně se jim se mnou dobře tancovalo. A mně s nimi taky. Občas mi na parket přinesli nějakého panáka, kterého jsme do sebe všichni povinně museli kopnout, a já byla v náladě a pomalu zapomínala na olivový páreček tančící na druhé straně parketu. Po snad hodině nepřetržitého skotačení do rytmu jsem si šla "přepudrovat nos" na dámy a potom jsem se zastavila u baru pro čistou vodu. Už jsem jí dopíjela, když vedle mě zazněl známý hlas objednávající dvě vodky s trochou džusu. Otočila jsem se po zvuku a široce se usmála: "Marty," řekla jsem možná až příliš nahlas a možná až příliš nadšeně. Neviděla jsem vedle něj jeho dokonalou brunetu a to mi vdechlo radost do žil. Vložil mi jednu skleničku do dlaně, chvíli jsme v tichosti stáli vedle sebe a usrkávali drink, a když zazněla další písnička, chytil mě za paži a téměř rozkázal, abych s ním šla tancovat. Kopli jsme do sebe zbytek nápoje a vmísili se do davu. 

Tancovat uměl skvěle. Přitiskl si mě k sobě tak pevně, až jsem na boku cítila jeho vypracované břišní svaly a ve slabině obrys jeho chlouby, které jsem si během našeho vztahu díky svým úzkostem moc neužila. Vedl mě v rytmu hudby a já s přivřenýma očima vnímala jeho vůni. Byla jsem dost opilá, a možná to bylo právě tím, že jsem chtěla cítit jeho nahé tělo, jeho kůži na té své, chtěla jsem se utopit v jeho neopakovatelných polibcích, které umí jen on. "Nevěděl jsem, že tady budeš," zašeptal mi do ucha a vdechoval vůni mých vlasů.



"Kdybys to věděl, nepřišel bys?" Položila jsem otázku jeho rameni.

Stáhnul svou ruku z mého ramene, několika prsty mě vzal za bradu a nasměroval můj pohled do svého obličeje. "Kdybych to věděl, nedopustil bych, abys mě viděla s Natálií. Vím, že ti to ubližuje."

Vyvinula jsem určité úsilí, aby mě přestal vést do rytmu hudby, zastavila jsem se a o krok ustoupila. "Takže jste spolu? Není to jen kamarádka, se kterou máš příležitostný sex?"

"Nejsme spolu. Ne tak, jako jsem byl s tebou. S ní to nic neznamená. Zabíjíme volný čas..."

Cítila jsem se znechuceně. Viděla jsem, jak se na něj Natálie dívá, jak se ho dotýká. Byla do něj zaláskovaná a on ji vodil za nos. Nebo jí možná říkal pravdu, co k ní (ne)cítí, ale ona se stále držela naděje. Každopádně ale vodil za nos sám sebe. Nalhával si, že to je něco, co to není. Nebo naopak. A trápil sebe i okolí.

Ještě pár vteřin jsem stála, nevnímala rytmické beaty hudby a znechuceně si prohlížela Martyho zmatený obličej. Následně jsem odešla zpátky na toaletu, kde jsem se opřela o umyvadlo a bezmyšlenkovitě na sebe zírala do zrcadla.

"Jsi v pohodě?" ozval se za mnou ženský hlas. Přeostřila jsem v zrcadle na brunetu stojící za mnou. Hluboce jsem vydechla a otočila se k ní.

"Neměla bych být?" odsekla jsem.

"Hele, Lee... já nejsem tvůj nepřítel. Nevěděla jsem, že tady budeš." Takže o mně a Marym ví.

"Jasně. A kdybys to věděla, co bys udělala jinak?" 

"Asi nic. Možná bych tě varovala, abys nezjistila, že je tu jako můj doprovod on, způsobem, jakým jsi to zjistila."

Opovržlivě jsem si odfrkla. Její dokonalost, bezchybný make-up, postava bohyně, překrásné vlasy a vlídný tón mě vytáčely. "Asi stejně, jako by ses s ním nevyspala, kdybys věděla, že je se mnou, co?"

"Já jsem to věděla, pořád o tobě mluvil." Zatočil se se mnou svět, musela jsem se jednou rukou chytit umyvadla za mnou. "Nemáme před sebou moc tajemství. Opili jsme se, vyjel po mně. Dala jsem mu několik šancí, aby si to rozmyslel, ale ve finále to byla jeho volba, ne moje, jestli to udělá, nebo ne." Nevěřila jsem vlastním uším. Měla jsem chuť jí vyškrábat ty její dokonale modré oči. "Hele, já ho mám ráda, záleží mi na něm. Víc, než jemu na mně, já to vím. Ale nejsem svině, jen aby bylo mezi námi jasno."

Otočila jsem se zpátky čelem k zrcadlu a ignorovala ji, dokud neodešla. Teprve potom jsem se odhodlala vylézt z toalet. Přede dveřmi jsem téměř doslova vrazila do Tomáše. Podívala jsem se do jeho roztomile klukovsky drzého obličeje s hustými, krátkými, perfektně upravenými vousy a hustým obočím, pod kterým se leskly světle modré studánkové oči. Vlasy měl i v takhle pozdním večeru nagelované do sexy vlny. "Tady jsi, už jsem se začínal bát, že jsi mi vzala nohy na ramena," vyzubil na mě dokonale bílé perličky.

"Proč bych to dělala?" Usmála jsem se a pocítila lehoučký závan lásky k těm modrým kukadlům. "Vždyť já se na tomhle rande bavím, jako už dlouho ne..." Přistoupila jsem k němu blíž položila mu dlaně na ramena a natáhla se k jeho ústům, abych si uzmula jeden polibek. Překvapeně se ode mě na chviličku odtáhnul, potom mě ale vzal za boky, přitáhl si mě k sobě a vrátil mi jeden o něco hlubší polibek zpátky. Na několik vteřin jsem měla pocit, že svět zmizel a všechno se srovnalo na ty správné koleje.

》Další díl《

Komentáře

Oblíbené příspěvky